Menu

  • Facebook Slowly Veggie Polska
  • Instagram Slowly Veggie Polska
  • Kanał YouTube Slowly Veggie Polska

Start / Inspiracje / WYWIAD: KOKOworld

Kokoworld

WYWIAD: KOKOworld

Agata Kurek, założycielka modowej marki KOKOworld udowodniła, że pomagać można na wiele sposobów. Zorganizowana przez nią akcja Jeans for a better world to połączenie slow designu, działalności charytatywnej i świetnej zabawy!

Jak narodziła się idea akcji charytatywnej dla afrykańskich dzieci?

KOKOworld od początku swojego istnienia angażuje się w różne akcje społeczne i charytatywne. Półtora roku temu odwiedziłam dom dziecka Window of Life w Masindi w Ugandzie i zawiozłam w plecaku prawie 100 par butów dla podopiecznych, które udało się zebrać z pomocą naszych klientów. Jak tylko wróciłam do Polski wiedziałam, że nie był to ostatni projekt który zrobiliśmy razem z Window of Life. W tym roku postanowiliśmy połączyć recycling, ochronę środowiska i pomaganie dzieciom. Produkcja jeansów jest bardzo szkodliwa dla środowiska i dla pracowników w dużych fabrykach. Jeans jest bardzo trwałym materiałem, a często kupujemy nowe pary spodnie tylko dlatego, że stare są po prostu niemodne, albo lekko przetarte. Postanowiliśmy zebrać używane jeansy i nadać im nowe życie! Zupełnie naturalnie pojawił się cel charytatywny - szkolna edukacja dla dzieci w Ugandzie. Z pomocą zaprzyjaźnionych rękodzielników stworzyliśmy wyjątkowe torby, plecaki, kurtki i wiele innych produktów, zorganizowaliśmy aukcję charytatywną, a pozostałe produkty sprzedajemy przez naszą stronę internetową. Całkowity dochód przeznaczony jest na ufundowanie edukacji szkolnej podopiecznym domu dziecka fundacji Window of Life w Masindi, w Ugandzie.

Z jakim odzewem się spotkaliście?

Odzew był bardzo pozytywny, a ilość nadesłanych jeansów przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Otrzymaliśmy około 300 par oraz wiele pozytywnych wiadomości wyrażających wsparcie dla naszych działań. Wiele blogów i czasopism chętnie relacjonowało także naszą akcję i zachęcało do wzięcia udziału. Dzięki tak pozytywnej reakcji złapaliśmy wiatr w żagle i z miłą chęcią zabraliśmy się za szycie ze starych jeansów. Aukcja charytatywna, która odbyła się w krakowskiej kawiarni BAL, była pełnym sukcesem, a produkty, które są dostępne na naszej stronie internetowej oraz w sklepie stacjonarnym wciąż cieszą się dużą popularnością.

Pokazaliście, że pomagać można na wiele sposobów. Jak to wygląda w praktyce, to ciężka praca?

Za akcją Jeans for a better world stoi wiele przygotowań i wiele zaangażowanych osób. To  ogrom pracy. Musieliśmy przygotować teksty, grafiki, znaleźć partnerów. Z zaprzyjaźnionymi rękodzielnikami - Maruną, Trashki, CADOaccessories oraz ŻyWą Pracownią - stworzyliśmy projekty wyjątkowych jeansowych produktów, które następnie wcieliliśmy w życie. Zorganizowaliśmy także aukcję, w którą zaangażował się cały zespół KOKOworld. Pomaganie jest wpisane na stałe w naszą filozofię, a pomagamy nie tylko poprzez takie akcje, ale przede wszystkim przez współpracę z rękodzielnikami, których cały czas wspieramy. Dzięki godnej płacy pomagamy im poprawić standard życia swojej rodziny i dać zatrudnienie okolicznym mieszkańcom. Akcje takie jak Jeans for a better world pomagają zwrócić uwagę większej ilości konsumentów na problemy związane z ekologią i etyką w branży fashion.

Zapraszamy do sklepu KOKOworld.

Rozmawiała Pamela Cichoń.