Menu

  • Facebook Slowly Veggie Polska
  • Instagram Slowly Veggie Polska
  • Kanał YouTube Slowly Veggie Polska

Start / Inspiracje / Wegański grill

wegański grill

Wegański grill

Wiosna i lato to w kuchni roślinnej najsmaczniejsze pory roku. A wraz z nimi rozpoczynamy sezon grillowy! Faszerowane warzywa, marynowane wegańskie sery, warzywne steki i szaszłyki. W roślinnym barbecue organicza nas tylko wyobraźnia!

Faszerowane warzywa

Pieczarki, ziemniaki, cukinia, papryka, pomidor… nadziewać możemy wszystkie warzywa, z których damy radę wykroić wnętrze. Jako wypełnienie doskonale sprawdzają się wszelkiego rodzaju kasze, ale także pasty z warzyw strączkowych, sałatki (np. tabbouleh) czy tofu. Przygotowanie faszerowanych warzyw jest dość czasochłonne i pieką się one kilkanaście-kilkadziesiąt minut w zależności od wielkości i rodzaju. Można jednak przygotować je nawet dzień wcześniej, a w razie niepogody upiec w piekarniku. Aby cukinia czy papryka były miękkie po upieczeniu, warto je wcześniej odrobinę posolić od wewnątrz, jeszcze przed nafaszerowaniem.

Wegańskie szaszłyki

Szaszłyki to bardzo proste grillowe danie. Można je przygotować z dowolnych warzyw, owoców, tofu czy innych wegańskich przetworów. Wystarczy pokroić je w grubą kostkę, nabić na patyk i upiec na grillu. Jako dodatek proponujemy sos barbecue lub tatarski. Mniej popularne, ale równie smaczne są szaszłyki owocowo-warzywne lub owocowe. Połączenie szparagów, truskawek i cukinii lub bananów, jabłek i nektarynek zaskoczy wszystkich uczestników imprezy.

Marynowane „sery”

… oczywiście wegańskie! Tofu, tempeh czy birmańskie tofu z ciecierzycy zamarynowane i ugrillowane są świetnym dodatkiem do szaszłyków. Na grilla świetnie sprawdzają się słodko-ostre marynaty np. z wędzoną papryką, syropem klonowym i musztardą. Ziołowo-cytrynowe smaki natomiast będą smakować rewelacyjnie w połączeniu np. ze słodkawym sosem orzechowym i pieczoną papryką. Pokrojone w plastry „sery” marynujemy przez noc. Następnie grillujemy i podajemy na ciepło z dodatkiem sałatki, sosów i ulubionego pieczywa.

Roślinne steki

Podobnie jak marynowane „sery”, steki z warzyw warto przygotowywać dzień wcześniej. Pieczemy je na aluminiowej tacce. Pokrojone wzdłuż paski cukinii, boczniaki, ćwiartki papryki, a nawet plastry brokuła – nadają się wszystkie warzywa, które nie rozpadają się po upieczeniu. Możemy zamarynować je w sosie z dodatkiem musztardy i syropu z agawy lub po prostu oleju z ulubionymi przyprawami. Pieczemy na grillu  przez kilkanaście minut, w międzyczasie obracamy na drugą stronę. Takie danie świetnie smakuje z kromką domowego chleba na zakwasie i hummusem lub ajwarem