Menu

  • Facebook Slowly Veggie Polska
  • Instagram Slowly Veggie Polska
  • Kanał YouTube Slowly Veggie Polska

Start / Przepisy / Sałatka z quinoa i dynią

sałatka  z quinoa

Sałatka z quinoa i dynią

Składniki:

200 g dyni hokkaido
100 g kaszy quinoa
1 łyżka oleju kokosowego
100 g sera feta w wersji tradycyjnej lub wegańskiej
½ granata
garść pestek dyni
garść suszonej żurawiny
sól, pieprz
koperek i natka pietruszki do dekoracji

Sałatka z pieczonej dyni i komosy ryżowej to doskonały pomysł na wegetariański obiad lub pożywny lunchbox. Mieszanka warzyw, owoców, zboża i pestek stanowi pełnowartościowy posiłek.

Właściwości quinoa

Komosa ryżowa to jedna z najzdrowszych kasz. Zawiera mnóstwo dobrze przyswajalnego białka, które jest tak cenne w diecie wegetariańskiej i wegańskiej. Bogata jest także w przeciwutleniacze, które działają antynowotworowo i wzmacniająco na organizm. Mogą ją jeść diabetycy, ma niski indeks glikemiczny, ponieważ zawiera niewiele cukrów prostych. Pożywna kasza świetnie sprawdzi się w sałatkach zupach, ale także jako baza do wegetariańskich pasztetów.

Wykonanie

Komosę ryżową gotujemy według wskazówek na opakowaniu. Po ugotowaniu dodajemy do niej olej kokosowy, doprawiamy solą i pieprzem i mieszamy, aż olej się rozpuści. Dynię hokkaido kroimy w kostkę i pieczemy w temp. 180 stopni przez 20-30 minut do miękkości. Ser feta kroimy w kostkę. Granata przekrawamy w poprzek i nakrawamy na błonkach i obieramy ze skórki. Pestki wyciągamy i rozdzielamy. Pestki dyni prażymy na suchej, rozgrzanej patelni, aż zaczną pachnieć. Koperek i natkę drobno siekamy. Do miseczek przekładamy quinoa. Na wierzchu układamy pieczoną dynię, ser feta, pestki granata, suszoną żurawinę i pestki dyni. Oprószamy koperkiem i natką pietruszki. Możemy podawać na ciepło lub zimno.